wtorek, 2 października 2012

Jesienne uśmiechy :)



Ostatnie dni niosły ze sobą wiele emocji. Było trochę łez, raczej gorzkich i niechcianych. Jak to w życiu... Były też łzy przez śmiech. A już na samym końcu szeroki uśmiech zagościł. :)
Wiem, że wielu z Was już wie, co jest przyczyną radości. Pisałam o tym zupełnie na gorąco wczoraj na FB. A ponieważ rzecz dotyczy bloga, to i tutaj nie może zabraknąć miłych wieści. :)
Otóż, Pieprz czy Wanilia wystartował w konkursie „Blog of Gdańsk” (tak, tak, jestem dumną ze swojego miasta Gdańszczanką :)) i znalazł się w ścisłej dziesiątce, z której Czytelnicy w trakcie internetowego głosowania wybiorą najlepszy, najciekawszy, najpiękniejszy – czy jednym słowem Ulubiony ich zdaniem blog.
Blogów jest 10, o zróżnicowanej tematyce – jest więc w czym wybierać...
Warunki są dość surowe, bowiem z jednego komputera (i jednego IP) można zagłosować tylko raz.
Oczywiście, nie ma co ukrywać – liczę na moich Czytelników. :) Im więcej kliknięć – tym większe szanse na wyróżnienie wśród gdańskich blogerów. :)

Głosowanie odbywa się TUTAJ (klik) – wystarczy wejść i kliknąć w ikonkę „oddaję głos”.
Dziękuję za każdy głos oddany właśnie na Pieprz czy Wanilię! :)



A tymczasem, również wczoraj, w wirtualnej kuchni Lawendowego Domu – też radośnie, bo na dobre zagościła złota jesień. :) Jak zwykle smaczna, jak zwykle piękna, jak zwykle pełna przygód...
Nie przegapcie najsmaczniejszego kwartalnika w sieci! :)
Lawendowy Dom Jesień 2012 – dostępny jest TUTAJ (klik). A w nim po raz kolejny moja propozycja „śniadaniowa”. Zapraszam! :)




Pieczona dynia z gruszką i szynką
na 2 porcje

ok. 300g dyni
gałązka świeżego rozmarynu
kilka gałązek świeżego tymianku
ok. ½ łyżeczki soli
ok. 2-3 łyżki oliwy / oleju do pieczenia
2 gruszki
garść rukoli
4 plastry szynki długodojrzewającej (np. parmeńskiej)
2 łyżeczki orzeszków piniowych
garść orzechów nerkowca

Dressing:
4 łyżeczki oliwy extra vergine
2 łyżeczki octu winnego
sól i pieprz do smaku
Piekarnik nagrzać do temp. ok. 190st. C.
Dynię wydrążyć z gniazda nasiennego, obrać ze skórki, pokroić w grubszą kostkę. Wyłożyć na blachę (spód można wyścielić papierem do pieczenia). Posolić, posypać drobno posiekanym rozmarynem i listkami tymianku, oraz skropić oliwą / olejem. Wymieszać.
Piec ok. 20 min. aż dynia zmięknie i lekko się zezłoci.
W tym czasie na suchej patelni podprażyć orzeszki piniowe i nerkowce. Obrać gruszki i pokroić w ósemki lub grubą kostkę.
W kubeczku wymieszać składniki dressingu.
Na talerzach ułożyć upieczoną i odparowaną dynię, kawałki gruszek, plastry szynki i rukolę. Posypać orzeszkami. Skropić dressingiem.
Smacznego!



27 komentarzy:

  1. Te z gruszką i dynią - rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój blog też znalazł się wśród finałowej dziesiątki (Misja: KSIAZKA) :) A ja się cieszę, że odkryłam Pieprz i Wanilinię, bo naprawdę podoba mi się tutaj. Na pewno będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Głos oddany, a śniadanie mistrzowskie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgoś zagłosowałam i trzymam kciuki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. głos poszedł, życzę powodzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zniszcz konkurencję :) (zagłosowałam)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje! Oczywiście zagłosowałam :)
    A z sałatki skorzystam, bo mam straszny apetyt na dynię, a w tej formie wygląda niezywkle pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudna ta pieczona dynia. Piękne zdjęcia Małgoś. A głos oczywiście oddany!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Małgoś wydaje mi się, że można z jednego IP każdego dnia. Zagłosowałam wczoraj i dzisiaj też mogłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. zagłosowane! :)

    i zapraszam do mojej akcji :) więcej info na blogu
    zielonakuchnia.blogspot.com :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie tu u Ciebie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. głos poleciał, a mi pozostaje życzyć jedynie powodzenia ;)
    pozdrawiam
    k :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Głos oddany, bo blog fenomenalny!

    OdpowiedzUsuń
  14. dynia jest, gruszka jest, to tylko muszę się do sklepu po szynkę przejść ... :)
    gratuluję dostania się do top 10

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaglosowalismy podwojnie, z dwoch komputerkow!!! Wygrana bedzie jak nic!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna propozycja. Powodzenia w konkursie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie zagłosowałam. Życzę powodzenia w konkursie, dalszym blogowaniu i fotografowaniu. Pozdrawiam - Kaszubka w Irlandii

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkim pięknie dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Głos oddany :) A potem zagłosuję z laptopa męża! Pozdrawiam... a ja dalej tu sobie pokrążę po najnowszych postach :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Głos oddany :) A potem zagłosuję z laptopa męża! Pozdrawiam... a ja dalej tu sobie pokrążę po najnowszych postach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! :) I zapraszam do częstego buszowania. :)

      Usuń
  21. Zagłosowałam i ja, z pełnym przekonaniem. Trzymam kciuki i pozdrawiam! KM

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. :) Jestem winna Ci informację: blog jest moderowany, spamowi i pyskówkom mówimy stop. We wszystkich innych sprawach zapraszam. :)