piątek, 22 czerwca 2012

Wraz z nadejściem lata...



Nie ma wątpliwości! Lato nadeszło, nawet jeśli aura za oknem nieszczególnie sprzyjająca (przynajmniej na mojej deszczowej obecnie północy). :)
Letnie spódnice, rower z koszem, piegi na nosie i ciepły wiatr we włosach – to plan na najbliższe wakacyjne miesiące. :) I co najważniejsze! Cudowne, świeże, soczyste, pachnące, chrupiące i tryskające witaminami owoce i warzywa! :)
Jednym słowem L A T O ! :)

 
 Wraz z jego nadejściem – polecam Wam lekturę gorącego jeszcze wydania Lawendowego Domu (klik!).
Nowy, letni numer tryska kolorami i energią.
A w nim - po raz kolejny mój drobny udział (klik!). Jak zwykle zapraszam Was do rubryki śniadaniowej.
Tym razem proponuję delikatne, maślane i słodkie bułeczki typu „scone”.
Smacznego życzę! :)


Słodkie bułeczki „scone”
(ok. 10-12 bułeczek)

390g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
100g cukru
skórka otarta z 1 cytryny
szczypta soli
150g zimnego masła
150 ml słodkiej śmietanki 30% (chłodnej)
+ ok. 1 łyżka śmietanki do smarowania

Dodatkowo:
kilka łyżek ulubionego serka homogenizowanego
lub ubitej na sztywno śmietany kremówki (36%)
10-12 szt. truskawek

Piekarnik rozgrzać do temp. 190st.C. Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Do dużej miski przesiać mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier, drobno otartą skórkę z cytryny i sól. Wymieszać. Zimne (prosto z lodówki) masło pokroić na kawałki i wrzucić do mąki. Posiekać nożem, tak by powstały drobne grudki. Wlać chłodną śmietankę i zagnieść ciasto (należy wykonać to szybko, krótko i niekoniecznie dokładnie – tylko do momentu, aż masa zbije się w kulę).
Wyłożyć zarobione ciasto na blat i podsypując lekko mąką – rozwałkować na grubość ok. 2cm. Okrągłą foremką o średnicy ok. 6 cm wycinać krążki. Układać w odstępach na blasze. Resztki ciasta zagniatać ponownie i powtarzać proces, aż do wyczerpania ciasta.
Wierzch bułeczek smarować słodką śmietanką.
Piec ok. 20 min. do momentu, aż bułeczki lekko się zezłocą.

Gotowe i ostudzone na kratce bułeczki – podawać z serkiem lub śmietaną i świeżymi truskawkami.

33 komentarze:

  1. Podoba mi się takie cudeńko na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. i to jest moje ulubione śniadanie w sezonie truskawkowym. Znajomi patrzą na mnie jak na dziwadło, że w takiej wersji jem sobie śniadanie. I wyszło że wcale nie jestem dziwadłem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczne i świetnie uchwycone :) Świetnie dobrane kolory! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne scones w delikatnej, letniej otoczce :)
    U mnie pogoda niestety już nie-letnia ale świeże owoce ciągle o nim przypominają! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieknie wyglądają - lato w pełni!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze że moje śniadanie dzisiaj też było pyszne bo inaczej zjadłabym monitor :D
    Pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne śniadanko letnie. Przepysznie to wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!

    mam takie pytanie apropo "Lawendowego Domu", czy ten magazyn można normalnie zakupić w punktach z gazetami? czy jest tylko dostepny on-line?

    Z góry dziękuję za odpowiedz!!:)

    pozdrawiam serdecznie Wszystkich!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On-line.
      A czy to się zmieni? Z takim pytaniem najlepiej się udać do Gospodyni Lawendowego Domu. :)
      Ja nie wiem. :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź!
      mam nadzieję że się zmieni! :)

      pozdrawiam!! :):)

      Usuń
  9. piękne lato!!! pysznie u Ciebie!no i piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności! Chyba najpierw pójdę zrobić śniadanie zanim zabiorę się za lekturę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Slinka cieknie patrząc na te kolory... Pozdrawiam mistrzynię "pastelu"

    OdpowiedzUsuń
  12. sconsy podziwiałam juz Małgosiu w Lawendowym Domu! lubię je i czasami piekę.
    p.s. no i po raz enty muszę napisać, że uwielbiam Twoje pastelowe zdjęcia!! taaaakie wakacyjne! szkoda, że na Wyspie jakoś ostatnio jesień się zrobiła :-((

    OdpowiedzUsuń
  13. Owocne to lato :), zdjęcie z "pędzelkiem w pracy" super :)

    OdpowiedzUsuń
  14. właśnie takie słodkie, leniwe śniadanie mi się marzy

    OdpowiedzUsuń
  15. widziałam scones w Lawendowym Domu i od razu się w nich zakochałam! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudnie! Pysznie i pomimo auro za moim północym mokrym oknem... poczułam lato;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne scones. Prosta rzecz, a jak pięknie podana. I te truskawki, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wyglądają, a całe otoczenie wokół zachęca do zjedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne! I z truskawkami,które uwielbiam:)
    Gratuluję publikacji w LD, czytałam, oglądałam!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję wszystkim za odwiedziny! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam Pani zdjęcia :) Są przepiękne. A takie scones są pyszne - zajadałam się nimi podczas wakacyjnej pracy w Anglii :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mmmm :) a kto mi rano zrobi takie śniadanko ?;p

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyglądają przepysznie! Raz w życiu robiłam takie scones i warto było :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Malgosiu, piekne scones! I cudne, prawdziwie letnie kadry :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie upiekłam! Pora mało śniadaniowa, ale jak je zobaczyłam to nie mogłam się powstrzymać :) Oczywiście zjadłam już jedną ciepłą z serkiem i dżemem, bo po truskawki muszę dopiero iść, ale i tak wyszły pyszne! Dzięki za świetny przepis :) Szybciutki i smakowity!

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczności! Bułeczki wyglądają przepysznie a kolory nastrajają pozytywnie i zdają się krzyczeć, że lato z prawdziwego zdarzenia w natarciu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. :) Jestem winna Ci informację: blog jest moderowany, spamowi i pyskówkom mówimy stop. We wszystkich innych sprawach zapraszam. :)